Tilgangsadministrasjon


Hva omfatter tjenesten?

  • Etablering av ny brukerkonto i IT-nettverket med avtalte tilganger og rettigheter til programvare, e-post og lagringsområder
  • Endring i tilganger
  • Sletting av brukerkonto, tilganger og personlige data

Enkelte systemer kan kreve spesiell godkjenning før tilgang gis.


Hvordan leveres tjenesten?

  • Mottak av skriftlige bestillinger via Service Desk om ny, endring eller sletting av en tilgang
  • Kontrollere om spesiell godkjenning er nødvendig, f.eks. på grunn av tilgang til sensitive data, og påse at godkjenning er gitt av rette vedkommende
  • Etablering av ny brukerkonto med nødvendige tilganger i hht. bestilling
  • Endring av tilganger i hht. bestilling
  • Sletting av tilganger og brukerkonti i hht. bestilling
  • Oppdatering av prosedyrer for tilganger
  • Oversikt og oppdatering av liste over de personer som har autorisasjon til å godkjenne bestilling av tilgang
  • Innspill til avklaring av sikkerhetsmessige forhold knyttet til tilganger

Hvilke kvalitetskrav skal gjelde?

  • Ny brukerkonto, endring/sletting av tilganger utføres innen 2 virkedager
  • Ingen skal få uautorisert tilgang
  • Spesielle tilganger skal alltid være godkjent på forhånd av rette person

Hvilke er forutsetninger for kvalitetskravene?

  • Bestillinger av tilganger (ny, endring, sletting) skal alltid sendes skriftlig (normalt via e-post) til Service Desk
  • Ved nødvendige spesielle godkjenninger skal denne følge med bestillingen
  • Sletting av brukerkonti skal følge kundens prosedyre for fratredelse

 

Del på
 
  • © 2014 Move AS
  • Chr. Krohgs gate 16
  • Akerselva Atrium
  • Oslo
  • Phone: +47 66 77 99 00
  • post@move.no