Forvaltning


Hva omfatter tjenesten?

Gjelder forvaltning av infrastruktur hos kunden. Tjenesten leveres i nært samarbeid med tjenesten drift. Tjenesten omfatter alle nødvendige aktiviteter for å sikre effektiv forvaltning av den infrastrukturen som avtalen gjelder.
Tjenesten dekker:

  • Overvåkning av infrastrukturen og relevante integrasjoner
  • Endringshåndtering
  • Overvåke tilgjengelighet og kapasitet i infrastrukturen og evt. sikre kapasitet (må avtales særskilt)
  • Databaseadministrasjon
  • Administrasjon av lisenser
  • Oppgraderinger til nye versjoner av programvare for infrastrukturen
  • Oppfølging av avtaler med leverandørene av applikasjoner og infrastruktur
  • Proaktiv rådgivning innen aktuelle områder
  • Avklaring av sikkerhet i infrastruktur og systemer
  • Sikring av tilstrekkelig sikkerhetskopiering
  • Sikring av tilstrekkelig med kompetente ressurser

Hvordan leveres tjenesten?

  • Fast sjekking av logger knyttet til infrastrukturen for å oppdage feil eller mulige problemer tidligst mulig
  • Håndtering av forespørsler, feil og problemer med infrastrukturen. Feilretting skjer innen frister som er i hht. prioritering på saken – ref. tjenesten kundeservice.
  • Proaktiv oppfølging for å sikre tilgjengelighet og kapasitet i hht. virksomhetens planlagte behov
  • Sikring mot avbrudd i hht. avtalte kvalitetskrav
  • Testing og godkjenning av endringer slik at disse innføres kontrollert og uten feil
  • Sikring av tilgang i hht. autorisasjon internt og mot uautorisert tilgang utenfra
  • Administrasjon av lisenser for å holde oversikt over hvem som har tilganger, og ledige lisenser, samt evt. anskaffelser av nye ved behov
  • Oppgradering av nye versjoner i nært samarbeid med leverandøren og kunden
  • Kontakt med leverandør(er) for å følge opp deres leveranser og følge med i utviklingen av infrastrukturen
  • Sikring av at Move Operations har tilstrekkelig med kompetente ressurser i hht. avtalte kvalitetskrav og løsningens virksomhetskritiske nivå
  • Generell oppfølging med ansvarlige hos kunden og leverandører for å sikre at operative, funksjonelle og sikkerhetsmessige krav blir godt ivaretatt, og mer langsiktige forbedringer forberedt
  • Oppfølging av support-/vedlikeholdsavtale med leverandør

Hvilke kvalitetskrav skal gjelde?

  • Feilretting innen frister i hht. prioritering av saken og avtalen

Hva er forutsetningene for kvalitetskravene?

  • Henvendelsene om feil og problemer skal komme inn via godkjente kanaler (ref. tjenesten kundeservice)
  • Kunden melder om endringer i driftsmønstre eller andre relevante forhold relatert til effektiv og riktig forvaltning
  • Kundene bruker infrastruktur og applikasjoner som forutsatt og følger funksjonelle og sikkerhetsmessige pålegg
  • Kunden (kontaktperson(er)) rapporterer større endringer eller spesielle avvik til Service Desk (ref. tjenesten kundeservice)
  • Kundens utstyr følger den generelle standarden for applikasjon og utstyr

 

Del på
 
  • © 2014 Move AS
  • Chr. Krohgs gate 16
  • Akerselva Atrium
  • Oslo
  • Phone: +47 66 77 99 00
  • post@move.no