Drift


Hva omfatter tjenesten?

Tjenesten gjelder drift av infrastruktur og forretnings-/fagapplikasjoner som er innkjøpt og i hht. avtale. Tjenesten leveres i nært samarbeid med tjenesten forvaltning. Tjenesten dekker alle nødvendige aktiviteter for å sikre stabil og effektiv drift i hht. avtalte kvalitetskrav:

  • Håndtering av henvendelser om feil og problemer fra kundene (ref. tjenesten Kundeservice)
  • Drift, som omfatter overvåking, sikring av tilgjengelighet og kapasitet
  • Oppfølging og retting av feil
  • Innføring av kvalitetssikrede endringer
  • Oppfølging mot leverandører og andre ansvarlige hos kunden og Move Operations

Hvordan leveres tjenesten?

  • Overvåking av infrastruktur (inkl. nettverk) og applikasjonene ved hjelp av egne overvåkingssystemer som rapporterer feil eller varsler i f.t. terskelverdier
  • Fast sjekking av driftslogger for å oppdage feil eller mulige problemer tidligst mulig
  • Håndtering av forespørsler, feil og problemer. Feilretting skal skje innen frister som er i hht. prioritering av saken
  • Proaktiv oppfølging for å sikre tilgjengelighet og kapasitet
  • Sikring mot avbrudd i hht. avtalte kvalitetskrav
  • Testing og godkjenning av endringer, slik at disse innføres kontrollert og uten feil
  • Sikring av tilgang i hht. autorisasjon internt og mot uautorisert tilgang utenfra
  • Kontakt med ekstern(e) leverandør(er) for å følge opp deres leveranser og følge med i utviklingen innen plattformen/-løsningen
  • Sikring av at Move Operations har tilgang til tilstrekkelige og kompetente ressurser, i hht. avtalte kvalitetskrav og løsningens virksomhetskritiske nivå
  • Generell oppfølging med ansvarlige hos kunden for å sikre at krav og langsiktige forbedringer blir godt ivaretatt

Hvilke kvalitetskrav skal gjelde?

  • Feilretting innen frister i hht. prioritering av saken

Hva er forutsetningene for kvalitetskravene?

  • Henvendelsene om feil og problemer skal komme inn via godkjente kanaler (se tjenesten Kundeservice)
  • Kundene bruker applikasjonen som forutsatt og følger drifts- og sikkerhetsmessige pålegg
  • Større endringer eller spesielle avvik rapporteres til Service Desk
  • Kundenes utstyr følger standarden som er godkjent av Move Operations

 

Del på
 
  • © 2014 Move AS
  • Chr. Krohgs gate 16
  • Akerselva Atrium
  • Oslo
  • Phone: +47 66 77 99 00
  • post@move.no